טיפים לרכישה נבונה של צעצועים ומשחקים

“אמא, לנועם (הבת) יש יום הולדת ביום שישי”  המשפט שנזרק לחלל האוויר ויוצר מטלה להורים. אחת ההוצאות המרכזיות בישראל, הינה רכישה של משחקים וצעצועים הן לבני הבית והן כמתנות לבני משפחה וחברים. כולנו מכירים את ימי ההולדת שהילדים מוזמנים אליהם, שלקראתם ההורים נדרשים לגשת לחנות הצעצועים, לבחור, לקנות ולפעמים גם להחליף מתנות שהתקבלו.

אנחנו שמחים לשתף אתכם כמה טיפים שיעזרו לכם ברכישה.

  1. הגדירו תקציב- לפני כל ביקור בחנות צעצועים, עליכם להגדיר מהו התקציב לרכישה הקרובה. התקציב נגזר מאופי האירוע, הקירבה לילד, וכמה הקצאתם מסך התקציב המשפחתי לתרבות הפנאי ולמתנות באותו חודש. היצמדו לתקציב!
  2. אם התקציב אינו מספיק למתנה שהבטחתם לילד ואתם לא רוצים לאכזב – גם לזה יש פתרון. סבא וסבתא אוהבים להעניק מתנות לנכדים (גם הדודים יכולים להצטרף לחגיגה)- בקשו מהם להתייעץ אתכם ברכישת המתנה הבאה, והנה הכפלתם את התקציב.
  3. בכל בית ישנם ארונות ומגירות עמוסות בצעצועים ומשחקים. כאלו שהילדים אוהבים ומרבים לשחק בהם, וחלק שלא השתמשו בהם זמן רב. לפני הביקור בחנות, בידקו אילו צעצועים ומשחקים יש לכם בבית כדי להימנע מכפילות. היו ערניים להעדפות של הילדים שלכם. לדוגמא האם הם מעדיפים חוברות צביעה, משחקי קופסא, אוספים וכדומה. זו הזדמנות לזרוק צעצועים ומשחקים לא תקינים ולתרום את אלו שלא נמצאים בשימוש. ישנם ילדים רבים שישמחו לקבלם.
  4. קיים מגוון רב של חנויות ורשתות בקניונים ובשכונה. אז כיצד תבחרו בחנות נכונה? אנו ממליצים לבחור בחנות מרשת צעצועים מוכרת, או בחנות שכונתית שאתם מכירים ונוהגים לקנות בה. וזאת כדי לקבל שירות במהלך הקנייה וגם לאחריה.
  5. מבצעים והנחות. מפעם לפעם, בעיקר לקראת החגים מפרסמות רשתות הצעצועים מבצעים. בנוסף, ישנן אפליקציות של הרשתות והקניונים, בחברות כרטיסי האשראי ועוד שבהם ניתן למצוא מבצעים משתלמים. יש לעקוב אחר המבצעים.
  6. הילדים אוהבים חנויות צעצועים, ומתרגשים מאוד לבקר בהם. לכן פעם בכמה שבועות , צרפו אליכם את ילדכם, זה יהפוך את הביקור בחנות לבילוי משותף עם הילד.
  7. ההתרגשות בעיצומה. קבעתם ואתם עם הילד בדרככם לחנות. מנסיון, הילדים רוצים את כל הצעצועים בכל הגדלים והמחירים. כדי להימנע מאי נעימות וויכוחים עם הילדים בחנות, אתם מוזמנים לעשות תיאום ציפיות עם הילד לפני הביקור בחנות: פריט אחד בתקציב מוגדר מראש. תהליך כזה מאפשר לכם לחנך את הילד גם לצרכנות נבונה.
  8. תרבות השפע. המגוון בחנויות מבלבל. במה נבחר, מה מתאים, מה פופולרי היום ובעיקר מה המוצר המועדף. זה השלב לבקש את המלצת המוכר, כאשר אתם מגדירים עבורו את גיל הילד והתקציב. למשקיעים בניכם אנחנו ממליצים לעשות תחקיר קטן ברחבי האינטרנט ולבוא מוכנים לחנות.
  9. מעת לעת רכשו פריט שיכול להתאים למשחק קבוצתי עם מספר משתתפים. משחקים אלו מקנים לילד מיומנויות חברתיות, מאפשרות לקבוע ערב משפחתי של משחקי קופסא ולהזמין חברים לבילוי משותף. הילדים לומדים שלהפסיד במשחק זה בסדר, הם צריכים לחכות בסבלנות שיגיע תורם, ועבודת צוות מובילה להישגים רבים.
  10. תנו עדיפות למשחקים וצעצועים שמרחיבים את הידע של הילד ומעשירים את עולם התוכן, מפעילים את הדמיון שלו ומגלים לו תחומים חדשים. הילדים ניחנים בסקרנות רבה והתפקיד שלנו לגרות את הסקרנות הזו באמצעות משחקים וצעצועים.
  11. העולם המודרני רווי טכנולוגיה ומסכים, וכולנו רוצים להעניק לילדים את החוויות של “משחקים של פעם”. לכן רצוי לבחור מוצרים שלא מבוססים רק על טכנולוגיה. בכל חנות ניתן למצוא עושר רב של משחקים מסוג זה שגם לכם יגרמו לחייך כשתזכרו בהם.
  12. לכל דור ודור יש את הלהיטים שלו. זה מקובל ותזכרו שגם כאשר אתם הייתם ילדים התלהבתם ממשחקים חדשים. ולכן רצוי לשלב בין להיטים לבין מוצרים קלאסיים שאינם טרנדים.
  13. איכות המוצר. יש להקפיד כי על המוצר קיימת תווית יבואן – דהיינו למוצר יש “אבא ואמא” והוא עבר אישור מכון התקנים הישראלי. מכון התקנים בוחן ובודק את המוצרים שאינם רעילים, חומרי הגלם עומדים בתקנים מחמירים ועוד בדיקות מקצועיות חשובות.
  14. בחרתם במוצר. במידת האפשר תבקשו מהמוכר לבדוק את תקינות המוצר והאריזה. שימו לב האם המוצר מצריך שימוש בסוללות, שזו הוצאה נוספת ולא תמיד יש לכם מלאי של סוללות בבית.
  15. משחקים וצעצועים שיש להרכיב או להפעיל – בדקו שישנן הוראות הפעלה (עדיף בעברית) המצורפות למוצר. בחלק מהמארזים ישנו קישור לאתר שבו ישנן הנחיות וסרטונים. הילדים מאוד אוהבים את זה.
  16. זהו, אתם ממש לקראת סיום הביקור בחנות. בקשו מהמוכר לארוז לכם את המוצר. הילדים מתרגשים לפתוח את המתנה, נייר האריזה הוא משחק בפני עצמו. אל תשכחו לבקש חשבונית ופתק החלפה גם אם אתם בטוחים שהמוצר שרכשתם הוא מה שהילד רוצה.

מקווים שבעזרת הטיפים שלנו הביקור הקרוב בחנות הצעצועים,  יהיה ממוקד ויגרום לכם לחוויה חיובית. וכאשר יתקרב יום ההולדת של נועם (הבת) תהיו מוכנים ותדעו בדיוק מה עליכם לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *